2013年1月22日火曜日

Kickstraterで新しいオープンソース携帯ゲームが登場!


OuyaやGameStickなどのオープンソースゲームプラットフォームですでに悩ましい状況だと思いますが、GCW-Zeroをみてください。この小さなリナックスベースのオープソース携帯ゲーム機は古いPCゲームを動かせるスペックを持っています。ファミコンやプレステーション1を動かせるスペックは十分あるということです。

もちろんキックスタータープロジェクトなので資金が集まる必要があります。製作者が求めている資金は13万ドル、135ドル以上を寄付すると初期バージョンが手に入ると事です。

なおこのプロジェクトは12万ドル程度集まっていて(記事では1万7千ですが、現時点ではもっと集まっています)、あとプロジェクト残りは6日です。
 
  Enter the GCW-Zero, just in case you weren't already having enough trouble keeping trackof startup consoles. The little handheld is a Linux-based, open-source device offering the capability to run classic PC games, emulated consoles and homebrew games. Specifically, the developer promises enough horsepower to emulate older consoles like the NES, all the way to the original PlayStation, with the video above showing off PC games like Quake andDescent running very well.

Of course, it wouldn't be an upstart console without the accompanying Kickstarter campaign. The developer is seeking $130,000 to fund the manufacture of the GCW-Zero, with a pledge of $135 or more guaranteeing backers one of the first units produced. As of this writing, the project has just under $17,000 to go with 7 days left.

http://www.joystiq.com/2013/01/21/gcw-zero-open-source-handheld-needs-a-kickstart/

2013年1月15日火曜日

Street Fighter x Mega Manのパッチは金曜に登場



Street Fighter x Mega Manはカプコンが25周年記念に発表したフリーのPCゲームソフトです。下記のサイトからダウンロードすることができます。このゲームはカプコン監修のもと、ゲームファンによって製作されたそうです。
http://www.capcom-unity.com/mega_man

予告動画



さてこのStreet Fighter x Mega Manのアップデートが金曜に配布されるそうですがないようとしては下記のものとなっています。


  • 終了前に確認が表示される
  • E缶に関するバグ修正
  • コントローラーに関する改善
  • F9によるスクリーンショット
  • M Bisonに関する修正
更新版も楽しみです。





Street Fighter x Mega Man’s “Version 2.0″ patch is due before the end of the week, and includes a number of much-requested fixes.

As detailed on Capcom Unity, the patch will be available directly from the publisher’s Mega Man hub from about 5:00PM PT on Friday.
The patch only adds one significant new feature, which is passwords in the style of Mega Man 2. Otherwise, it’s all business:
  • Confirmation prompt before exiting (ESC) or resetting (F12) the game
  • E Tank glitch and various other bugs fixed
  • Improved controller support (Game defaults to keyboard on launch; make sure controller is plugged in prior to opening the file, then go into Options menu and set keys)
  • Take screenshots using F9
  • M Bison buffed a bit
Capcom also noted that the fan-made fighter suffers performance issues on Intel Integrated GPUs, but has not announced a fix of any kind.
Street Fighter x Mega Man is a free download released to mark the blue hero’s 25th anniversary.

カナダ限定発売のWii miniモデルが登場

Wii miniはカナダ限定で発売された廉価版のWiiです。その中身について紹介されています。


Wii miniの最も印象的な点はそのサイズです。8×5インチくらいで、センチ換算すると20×12センチくらいです。

まさにこの小ささがWii miniの良いところでしょう。逆に言えば小ささ以外にはあまりいい所がありません。

見た目の赤のカバーが印象的ですが、表面もザラザラとしたプラスチックでできています。

更にはスロットローディングだったCDも上から入れる形になり、セガサターンの時代に戻ったようです。更にはメッセージを受け取った時にライトが光る部分もイジェクトボタンに置き換えられてしまっています。

ただメッセージの心配は必要ありません。なぜならこのWii miniにはインターネット接続の機能もないからです。インターネット接続の機能のないメニュー画面はとても寂しい感じになってしまっています。空のボックスが並んでおり、99ドルのWiiのために、このボックスは埋まることはありません。

さらにはゲームキューブのソフトを入れてみたところ、こちらは動かないようでした。また他社のコンポーネントケーブルもこのWii miniには対応していません。

Wiiのゲームは通常通り遊べます。USBポートもフロント一個あります。ただあまり価値あるようには思えないです。








任天堂 Wii mini 正式発表、ネット接続なしで100ドルの廉価版。カナダで12月7日発売 
フライング掲載からあっという間に公式になりました。任天堂がカナダ向けに発表した Wii mini は、一部の機能を省いて100ドルにした廉価版の Wii。 最近の新型Wii では省かれていたゲームキューブ互換のほか、インターネット接続を備えない点、赤い独自筐体が特徴です。100カナダドルは日本円にして約8000円。 
付属品はWii リモコンプラスとヌンチャク各x1、ケーブル類など。今のところカナダ国内のみ、ホリデーシーズンのみの限定品とされており、 発表文には「今後ほかの市場で販売する可能性についての情報はありません」とわざわざ断っています。
http://japanese.engadget.com/2012/11/27/wii-mini-100-12-7/

The Wii Mini, the Canada-exclusive redesign of the original Wii, is very small. That's its best attribute, and the one you notice immediately. Even the box it comes in is tiny, roughly 10" by 8" by 5". Anyone with even the most basic understanding of physics would see that box and get the message that something pretty small is inside.

And indeed, the system itself proves very small. You can get an idea of its tininess in our gallery, in which it's placed next to other consoles for reference. If I'm dwelling on the impressively diminutive size of the Wii Mini, it's because I don't have anything else good to say about the console.

The Wii Mini, as we've established, is small. Beyond that, the hardware design is not that impressive to my eyes. The plastic is textured instead of smooth and shiny. Combined with the big red bumper around the device, it looks like it's designed to be "rugged" compared to the original Wii. I'm not going to drop it or hit it with a hammer to test.

In a common price-reducing measure dating back to Sega CD, the slot-loading disc drive has been replaced by a top-loading drive with a mechanical eject button to pop the door open. That means the disc drive no longer lights up and blinks when you get a message.

No message will ever come in to a Wii Mini anyway, because the Wii Mini lacks Internet connectivity. And without Internet, the Wii Menu is strangely empty: no Weather Channel, no Everybody Votes Channel, no Wii Shop Channel, and, in fact, no way to add any more channels for the life of the system. You get the Disc Channel, Mii Maker, and Wii Manual, and a screen full of empty boxes, forever. The menu can never fulfill its purpose. For just $99, a lifetime of existential despair.

Speaking of despair, here's what happens when you try to load up a GameCube disc:

I'd share a screenshot of what happens when you try to connect the Wii Mini to your TV with component cables, but you've all seen empty black rectangles before. The console failed to output any audio or video through the same component cables I've used with the Wii for years. Looking around the internet shows that others have run into the same issue. The manual says "IMPORTANT: The Wii Mini console will not work with any AV cable other than the model supplied." So it's unlikely to be a problem specific to my third-party cables, and more likely to be that the Wii Mini just does not support component output.

Other than that, it's a Wii. It plays Wii disc games just like a Wii does, and has the exact same interface. The ports on the back – AV multi out, AC adapter, sensor bar, are identical to the original Wii. A single USB port is also in the back. It differs only from the original hardware in that it's cheaper-looking and does less. That's not really worth the savings or the zany Canada road trip.

Counterpoint: it just barely stands up in a Slime Speaker Stand. So, in conclusion, ignore everything else I said and buy a dozen Wii Minis.

http://www.joystiq.com/2013/01/14/wii-mini-is-small-in-size-small-on-features/(元記事)

2012年4月3日火曜日

EAがアメリカ最悪の企業に選ばれそう!?



consumerist.comが開催するアメリカ最悪の企業を決定するコンテストでEAが選ばれるかも知れません。Facebook、Google、Apple、AT&T、Walmartなどの強豪が参加する中、最終決戦はBank of America対EAの対決となりました。なお投票日は今日までです。


http://consumerist.com/2012/04/worst-company-in-america-2012-final-death-match-bank-of-america-vs-ea.html








March Madness has reached its finale, and so has The Consumerist's tournament to determine the worst company in America.
Game publisher Electronic Arts has officially made it to the Finals, where it will face off against Bank of America in a reader vote to determine which company is the worst forever and ever. The winner will net the Golden Poo, which is an actual thing, as Consumerist editor Meg Marco told me last week.
"Maybe if EA wins we'll offer them a choice of three different colored cushions to place it on," she said.

http://kotaku.com/5898506/ea-makes-the-final-round-of-worst-company-in-america-contest




2012年3月25日日曜日

ポケモン+信長の野望がDSの売上を牽引



今週の小売ランキングによるとポケモン+信長の野望がトップの172,027本を出荷したとのことです。ハードウェアについては3DSは先週とくらべ4,934台の販売台数を減らしましたが、依然としてトップとなっています。

PSPは引続き18,633台を販売しており、 Vitaは10,021台となっています。ハードウェア販売数は先週と比べ減少傾向ですがDSiとDSi LLは合わせて158台程、先週とくらべ増加しています。これはポケモン+信長の野望が売上を牽引したと思われます。

他のニュースではSEGAのシャイニングブレードが122,257本、ナムコのまどか☆マギカポータブルが62,408本、Mass Effect3が8,142本となっています。




Media Create has released its weekly retail chart and Pokemon + Nobunaga’s Ambition scored the top spot topped it for DS with 172,027 units moved. On the hardware end, 3DS sales fell 4,934 units over last week but still maintained its number one position.
PSP continued to outsell its new sibling with 18,633 units moved compared to Vita’s 10,021 units. The rest of the hardware chart showed a decline for all current gen, with DSi and DSi LL sales up an extra 155 units and 3 units over the week prior, respectively. This was due to the release of the new Pokemon title on older DS systems.
Other new titles for the week were SEGA’s Shining Bladeon PSP which moved 122,257 units, and Namco’s Madoka Magika Portable for PSP moving 62,408 units. Mass Effect 3 also debuted in Japan this week, moving 8,142 units on PS3.
Here’s the full software chart for the week ending March 18 with life to date sales in parentheses. Last week’s chart can be found here.
[NDS] 01. Pokemon + Nobunaga’s Ambition (Pokemon Co., 12.03.17): 172,027 (NEW)
[PSP] 02. Shining Blade (Sega, 12.03.15): 122,257 (NEW)
[PSP] 03. Madoka Magika Portable (Namco Bandai, 12.03.15): 62,408 (NEW)
[PS3] 04. One Piece Pirate Musou (Namco Bandai, 12.03.01): 34,600 (780,508)
[PSP] 05. Tokimeki Memorial Girl’s Side Premium 3rd Story (Konami, 12.03.15): 27,717 (NEW)
[3DS] 06. Hatsune Miku and Future Stars Project Mirai (Sega, 12.03.01): 18,341 (105,017)
[3DS] 07. If I Were in a Sealed Room with a Girl I’d Probably XXX (D3, 12.03.15): 18,291 (NEW)
[3DS] 08. Mario Kart 7 (Nintendo, 11.12.01): 17,064 (1,581,089)
[3DS] 09. Monster Hunter 3G (Capcom, 11.12.10): 16,924 (1,314,720)
[NDS] 10. Mario & Sonic at London Olympics (Nintendo, 12.03.01): 16,183 (82,924)
[3DS] 11. Super Mario 3D Land (Nintendo, 11.11.03): 15,801 (1,419,455)
[3DS] 12. Harvest Moon Hajimari no Daichi (Marvelous AQL, 12.02.23): 12,331 (137,217)
[PS3] 13. Street Fighter x Tekken (Capcom, 12.03.01): 11,611 (70,082)
[PS3] 14. Winning Post 7 2012 (Tecmo Koei, 12.03.15): 11,524 (NEW)
[PSP] 15. Amnesia Later (Idea Factory, 12.03.15): 10,936 (NEW)
[PS3] 16. Legasista (Nippon Ichi, 12.03.15): 9,820 (NEW)
[3DS] 17. Metal Gear Solid Snake Eater 3D (Konami, 12.03.01): 9,027 (47,401)
[PS3] 18. Gundam UC (Namco Bandai, 12.03.01): 8,871 (60,540)
[PSP] 19. Winning Post 7 2012 (Tecmo Koei, 12.03.15): 8,455 (NEW)
[PS3] 20. Mass Effect 3 (Electronic Arts, 12.03.15): 8,142 (NEW)
Here’s the full hardware chart with last week’s sales in parentheses.
1. 3DS: 64,017 (68,951)
2. PS3: 27,900 (34,816)
3. PSP: 18,633 (16,176)
4. PSV: 10,021 (10,041)
5. Wii: 8,127 (8,322)
6. PS2: 1,165 (1,363)
7. X360: 1,145 (1,290)
8. DSi LL: 853 (850)
9. DSi: 617 (502)
Thanks, Andriasang.

2012年1月5日木曜日

1upが選んだ2011年のベストゲーム


1UP編集部がまとめた2011年のベストゲームをまとめてみました。

最も賞賛されるべきゲーム:ダークソウル

次点:ポータル2、マインクラフト


最もダーリンなゲーム:キャサリン

次点:エルシャダイ


最もストーリーが優れたたゲーム:Bastion
※日本版は配信されているもののローカライズは未対応
次点:ポータル2

最も心地よく遊べるゲーム:スーパーマリオ3Dランド
次点:バットマン:アーカムシティ

最も驚くべきゲーム:Superbrothers: Sword & Sworcery EP
※iPhone,iPadアプリのゲームです

次点:キャサリン、モータルコンバット

最も議論をよんだゲーム:Duke Nukem Forever
次点:コール・オブ・デューティ Modern Warfere3

最も語らざるを得ないゲーム:Skyrim
次点:ゼルダの伝説 スカイウォーソード

ゲーム業界の最も悪い傾向:イノベーティブさが減ってきた
次点:時代遅れのオンライン対応

最も成功したとの評価を受け取るべきゲーム:チャイルドオブエデン
次点:BulletStorm、RaymenOrigins

最も2011年前にプレイしたゲーム:メタルギアソリッドシリーズ
次点:ICO、ワンダと巨像、タクティクスオウガ

最ももう一度プレイしたいゲーム:ポータル2
次点:LAノワール

最も我々好みゲーム:Skyrim
次点:ポータル2、ダークソウル

最も勝つべきゲームだけと勝たなかったゲーム:バットマン アーカムシティ
次点:Deus Ex: Human Revolution、アンチャーテッド3


全体的にはダークソウルとSkyrimが話題となった年だった気がします。またゲームの雰囲気としては暗い雰囲気が多く出てきた一方で、チャイルドオブエデンの様なイノベーティブなゲームはおおにして明るい雰囲気でした。2012年もよろしくお願いします!


シェンムーのソーシャルゲーム シェンムー街が一年で終了


2010年にリリースされましたシェンムー街が一年足らずで終了となりました。このシェンムーというゲームは英語ではShenmue TownやShenmue Cityとして知られておりましたが、絵画向けにサービスが提供されることはありませんでした。このゲームはシェンムーのクリエーターで知られる鈴木裕氏が率いるYS NetとSEGAおよびYahooモバゲーで開発されていました。
※鈴木裕氏はバーチャファイターの開発でも有名です
シェンムーのオリジナルコンセプトはよりどんどん深くなっていく街をつくることと、ゲームがローンチした際に鈴木裕氏は語ったとのことです。オリジナルのシェンムーは一人用のゲームですが、ソーシャルゲームのコンセプトと相まって、複数人でより自由な世界観をつくことがこのプロジェクトをスタートさせたと語っています。


The Shenmue spin-off social game launched in Japan in late 2010 has already been killed off. A message posted on the Shenmue Gai website recently thanked players for playing and noted the service was being closed.
The game was known by a variety of names in English -- Shenmue Town, Shenmue City, and Shenmue World -- despite it never being available in English-speaking countries. It was firstannounced in 2010 shortly before its launch in December of that year. The unexpected game was developed by YS Net, the company led by Shenmue creator Yu Suzuki, and was published by Sega for the Yahoo Mobage social game service.
"The original concept of Shenmue was to take the world and keep expanding upon it and making it deeper and deeper," Suzuki said prior to the game's launch when asked why he decided to make a social game. "That's something that was rare in games back then. I think that concept shares a lot in common with the social-game genre, and that's what got me started on this project. Shenmue was a single-player game, but it featured a huge cast and a vast amount of freedom -- you lived with all the people in the game, and they all had their own free behavior. That, in particular, shares a lot in common with social games."
There had been long-term plans for expanding the game to the series' "vast storyline ... a lot of [which] was never rendered in game form." That could have included content set after Shenmue II, as Suzuki said, "If we can keep gamers excited and remain popular enough, I think that'll provide us a chance to continue with the story ahead. I still have a very strong desire to make a Shenmue sequel, but that's not something I can tackle alone -- a lot of other things need to come together before it could happen."
At GDC in February, Suzuki talked about bringing the game to smartphones as he had always thought of it "as a multiplatform game." An iPhone port -- a prototype of which was shown -- could have paved the way for an eventual western release, though it now seems that will never happen. Between this and the failure to launch of Shenmue Online, the chances of Shenmue III happening don't look especially bright at the moment.
Suzuki left his position at Sega last year in favor of an advisory role. This came not long after he took on a producer role at Premium Agency.