2013年1月29日火曜日

ミニマルな有料iOSゲーム Hundredsが10万ダウンロード達成


HundredsはCanabaltのAdam SaltsmanとGasketballのGreg WohlwendのiOSゲームで、この土曜日に10万ダウンロードを達成したことを報告しました。
http://www.adamatomic.com/canabalt/
http://gasketball.com/

アプリはこちらから

Hundreds








Saltsmanは下記のように伝えています。

私は収益的な成功を軽視したくはありません。事実、我々はHundredsを作る上で破綻野道を進んでいました。故にこの成功は大きいと思っています。たとえスポーツカーを買うほどの収益でないにせよ、この収益は我々の将来にとって有益です。10万人がダウンロードしたことに非常に驚いています。

Hundredsはシンプルなインターフェースのゲームでプレイヤーは様々な円をタップしていきます。赤い円をタップして、そのサイズを大きくしていき、スコアが100になることを目指します。円を大きくしていく最中に他の物体にぶつかるとゲームオーバーです。Hundredsは5ドルで販売中でiPhone5などのiOS5以降のデバイスで動きます。

Stalsmanの記事の続きでは下記の様に書いています。

テトリス以降、ほとんどゲームをプレイして来なかった人たちが気に入ったようです。我々はこの反応を受けて妥協のないゲーム作りを目指していきます。この想像以上の成功により、私たちはこのプロジェクトにより多くの価値を提供して行きたいと思っています。みなさん本当にこのゲームをプレイしてくれてありがとうございます!

Hundreds, the minimalist mobile game from Canabalt's Adam Saltsman and Gasketball's Greg Wohlwend, sold its 100,000th copy on Sunday, sending Saltsman into fits ofsentimental, blog-based joy.

"I don't want to downplay, for us, the financial importance of this success; we basically went broke making Hundreds so it's a pretty big deal that it didn't flop," Saltsman writes. "That said, even if it was the kind of money where we could go buy sports cars or whatever (and it's not!), there is this other, at least for me, way more important thing going on, which is less about finances and more about, 'Holy crap, 100,000 people have played Hundreds.'"

Hundreds has a simple premise and interface: Players tap various circles, turning them red and increasing their size and numerical value, in an attempt to accrue 100 points on-screen. If a red circle hits another object, it's game over. Hundreds is $5 on the iTunes App Store, optimized for iPhone 5, and for iPad and iPod Touch in iOS 5.0 or later.

"Folks who haven't played a game since Tetris are trying out Hundreds and liking it," Saltsman writes. "And we're getting this response for a minimalist game that we made utterly without compromise. Every value we had going into this project we carried all the way through to the end, and in spite of that, or, I am tempted to think, because of that,Hundreds is resonating with more people than we ever allowed ourselves to imagine.

"So that feels really good. Thank you, everybody, for trying out our game and diving into our puzzles and giving us your time. Thank you so much!"

http://www.joystiq.com/2013/01/28/minimalist-ios-game-hundreds-sells-100-000-copies/

0 件のコメント:

コメントを投稿